Ako sa k nám dostať...

Autor: admin (admin@chataziar.sk), Téma: Navigácia
Vydané dňa 10. 01. 2017 (18730 × prečítané)

Chata Žiar je dostupná zo štyroch hlavných smerov - od Martina, Považskej Bystrice, Žiliny a Prievidze.
Chata Žiar sa nachádza 3 km za dedinkou Rajecká Lesná.
GPS: N49 01.658 E18 40.570

Obec Rajecká Lesná je vzdialená 25 km od Žiliny, 5 km od mesta Rajec, 30 km od Martina, Považskej Bystrice a Prievidze.

Zväčšiť mapu

1. ako do Rajeckej Lesnej...

Doprava autom:
Zo Žiliny, Považskej Bystrice a Prievidze vedú do dediny cesty prvej triedy. Cestu z Martina doporučujeme v zime kombinovať so Žilinou.
Pri smere z Prievidze na Žilinu sa odbočka do dediny Rajecká Lesná nachádza asi 5 km za dedinou Fačkov, po ľavej strane uvidíte komplex výrobne Kofola. Zabočíte doprava, hneď za autobusovou zastávkou.
Zo smeru Žilina a Považská Bystrica najprv prejdete Rajec a dedinu Šuja. Doľava zabočíte popred autobusovú zastávku, závod Kofola máte po pravej ruke.

Doprava autobusom:
Vystúpite v Rajeckej Lesnej zastávka "Rázcestie" alebo "Jednota". Pri medzimestskej doprave stoja autobuse na rázcestí, čo je odbočka do dediny. Prímestská doprava vás zavezie až do dediny. Z dediny sa na chatu Žiar dostanete pešo (cca 45min), alebo nám zavolajte a my si pre vás prídeme.

Doprava vlakom:
Vystúpite v Rajci a na autobusovom nástupišti, ktoré je vedľa železničnej stanice nastúpite na autobus, ktorý ide do Rajeckej Lesnej. Vyhovujúce sú i spoje do Martina, Prievidze a dediny Čičmany.

2. ... a ako z dediny Rajecká Lesná k nám na Žiar
Vyrazíte po modrej turistickej značke, prejdete po hlavnej ceste cez celú dedinu, prejdete cez mostík a kľukatá asfaltová lesná cesta Vás povedie popri riečke Lesnianka.

Za mostíkom po ľavej strane uvidíte políčka lesnianskych gazdov.
Po 500 m na ľavej strane uvidíte horáreň a salaš.

Cca 850 metrov od horárne dôjdete k rázcestiu.

Neodbočíte doľava, ale pôjdete priamo cez malý mostík, riečku máte po ľavej ruke. Na ľavom brehu Lesnianky zbadáte komplex budov Turistického centra Žiar.

Cesta má takmer nulové prevýšenie. V zime je odhŕňaná, napriek tomu doporučujeme použiť zimné reťaze. Upozorňujeme na nutnosť pomalej jazdy (max. 40 km/h)